Veelgestelde vragen

Hoe lang moet ik de app gebruiken?

U gebruikt de app minstens 10 weken, zodat wij registraties hebben van twee volledige menstruele cycli.

Wat moet ik doen als ik geen hartklachten heb?

Als u geen hartklachten heeft, willen wij dit ook graag weten. U kunt dit op verschillende manieren aangeven.

  1. U geeft elke dag aan dat u geen hartklachten heeft onder ‘klachten’ door ‘geen klachten’ te kiezen.
  2. U geeft achteraf eenmalig aan dat u geen hartklachten heeft gehad afgelopen periode door bij klachten ‘geen klachten’ in te vullen. U ontvangt hiervoor ter herinnering elke 2 weken een mail van het studieteam. Hierin vragen wij u, indien u klachtenvrij bent geweest, om eenmalig ‘geen klachten’ via de app in te vullen.
Wat moet ik doen als ik niet op mijn verwachte moment ongesteld wordt?

Als uw menstruatiecyclus plotseling heel anders is dan normaal, is het verstandig om hierover contact op te nemen met uw huisarts. Als uw menstruatie slechts enkele dagen langer wegblijft of eerder begint dan normaal, kunt u alsnog bij activiteiten uw menstruatie bijhouden volgens de instructies. Indien u hierover vragen heeft, kunt u altijd contact met ons opnemen via info@womensheartstudy.nl of 010-7038400.

Maakt het uit wanneer ik begin met het bijhouden van de app?

Nee. U kunt op elk willekeurig moment beginnen.

Kan ik meerdere klachten tegelijkertijd invullen?

Ja, dat kan. U maakt hiervoor wel aparte registraties. Dit doet u door na de eerste registratie meteen weer uw ‘activiteit’ te selecteren en vervolgens een andere ‘klacht’ aan te vinken.

Wat moet ik doen als ik vergeten ben mijn klachten in te vullen?

Indien u zich nog kan herinneren wanneer u klachten had, kunt u dit achteraf nog invullen. Indien dit niet het geval is, willen wij u vragen om contact met ons op te nemen via info@womensheartstudy.nl of 010-7038400.

Wat moet ik doen als de app niet werkt?

Als de app op wat voor manier dan ook niet werkt, dan kunt u contact met ons opnemen via info@womensheartstudy.nl of 010-7038400.

Kan ik achteraf mijn klachten nog invullen?

Ja, dat kan. U kunt de datum en tijd zelf aanpassen en vervolgens een eerdere klacht en activiteit invullen.

Kan ik achteraf mijn menstruatie invullen?

Ja, dat kan. U kunt de datum en tijd zelf aanpassen en vervolgens bij activiteiten uw menstruatie invullen.

Maakt het uit op welk tijdstip van de dag ik invul of ik vaginaal bloedverlies heb?

Nee, dat maakt niet uit. Wij willen wel van elke dag dat u vaginaal bloedverlies constateert een registratie hebben.

Wat moet ik invullen als mijn menstruatie voorbij is?

Nadat u ‘einde menstruatie’ heeft ingevuld, hoeft u hier pas weer iets over in te vullen bij de eerste dag van uw volgende menstruatie.

Hoe weet ik wanneer ik kan stoppen met het bijhouden van het digitale dagboek?

Na 10 weken kunt u stoppen met het gebruiken van de app. U mag natuurlijk altijd langer doorgaan.

Ik wil toch niet meer meedoen met het onderzoek. Waar kan ik me afmelden?

U kunt zich te allen tijde terugtrekken uit de studie door een mail te sturen naar info@womensheartstudy.nl of te bellen met 010-7038400.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Bij vragen, onduidelijkheden of problemen kunt u contact met ons opnemen via info@womensheartstudy.nl of 010-7038400.

Waar kan ik meer informatie vinden over dit onderzoek?

Via onze website womensheartstudy.nl kunt u meer lezen over The Cycle Study.